A Lágy konstruktivizmus című sorozat elméleti és technikai/gyakorlati előzménye a színes nyersanyagban keletkező mellékdenzitás jelenségének tanulmányozása volt. A színes fotogramkészítés közben figyelhető meg az a jelenség, hogy ugyanazzal a színszűrő beállítással, de különböző expozíciós idővel történő megvilágítás nem minden esetben eredményezi egyféle színérték világosodó vagy sötétedő skáláját, ahogy azt várnánk; , hanem a fényátszűrődés miatt a szomszédos színrétegben más, oda nem illő színek is keletkeznek. Ezt nevezem mellékdenzitásnak. A Lágy konstruktivizmus című sorozat képein különböző színű négyszögeket exponáltam a papírra, melyek az átfedésekben elméletileg feketét, a négyszögek körül pedig idegen színű beszűrődéseket eredményeznek. A sorozat az orosz konstruktivisták fekete-piros kompozíciói mellett Várnagy Tibor Fekete négyzetére hajaz, ezeket az előképeket írja át a színek élénk párbeszédével.