Budapest Hospice Ház
Az
Összetett szélek című kiállítás egyedülálló mind a Hospice Ház, mind az acb Galéria életében: a Budapest Hospice Házban még egyetlen galéria sem rendezett kiállítást, ahogy még az acb Galéria sem valósított meg kiállítást abban az intézményben, amelynek javára felajánlja a művek eladásából befolyó bevételt.
a kiállításról az acb Galéria honlapjána kiállításról a Hospice Ház honlapjánKritika - Magyar Narancs onlineA Hospice Ház nevét régóta ismerem, először Polcz Alaine tevékenységét követve találkoztam vele. Később személyes életesemény is kapcsolódott hozzá. Itt halt meg az apósom, így látogatóként is tapasztaltam, hogy a haldokló életminőségének fenntartása éppolyan fontos itt, mint a hozzátartozók támogatása. A Hospice Házban az emberi méltóság elvont fogalma töltődött fel konkrét tartalommal.
A Hospice Ház számára készített képek mind fotogramok. A fotogram különösen fontos médium a számomra, ez az egyetlen médium, amivel visszatérően dolgozom is.
A Hospice Ház számára készített színes fotogramok 2011-ben készültek. Egy köszönetmondó gesztust akartam megörökíteni. Vettem egy csokor virágot, amit nem a maga múlékony valójában adtam át, hanem fotogramot készítettem belőle, csomagolóanyagnak használva a fényérzékeny papírt. Fotópapírba tekertem a virágot. Ebből a sorozatból nőtte ki magát ez a kiállítás.
A fotópapír feltekerése (térbeli helyzetbe kerülése) azért is bír jelentőséggel számomra, mert a fényérzékeny papír két oldalának különbözőségét, a találkozásuk potenciálját elég komplexen élem át a laborban. Míg a kész képnek nincs jelentése számomra, annak mintha volna, hogy a fényérzékeny papír két oldala egészen másfajta, egymással ellentétes tulajdonsággal bír. És ha összetekerve dolgozom vele, aztán újra kisimítom, akkor az egyik oldalán egyszerre, egy képként összegezve fognak megjelenni a két oldal egymást kizáró tulajdonságai, azok egymásra hatása.